DOLAR
34,4347
EURO
36,2908
ALTIN
2.837,80
Kitap Cevapları BURADA

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103. Cevapları Tuna Yayıncılık

7 Kasım 2024, 13:24

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 98-99-100-101-102-103 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Eksilmeyen Buğday Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Eksilmeyen Buğday Metni Cevapları

3. Tema: Erdemler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103. Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Tuna Yayıncılık

Hazırlanalım

Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Tuna Yayıncılık

Cevap: Aslıhan’ın hikayesinin teması vefadır.


1. Etkinlik

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

“Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.
Cevap: Bu metinde buğdayın paylaştıkça çoğaldığı bereketlendiğinden söz ediliyor olabilir.


“Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu iki dostun veya kardeşin buğdaylarını paylaşmaları olabilir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Tuna Yayıncılık

2. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap:

1. …fedakarlık… : Bir amaç uğruna veya gerçekleştirilmesi istenen herhangi bir şey için kendi çıkarlarından vazgeçme, özveri.
2. …çuval… : Pamuk, kenevir veya sentetik iplikten dokunmuş büyük torba.
3. …ambar… : Genellikle tahıl saklanan yer.
4. …bölüşmek… : İki veya daha çok kimse aralarında herhangi bir şeyi paylaşmak, üleşmek, payını almak, taksim etmek.
5. …evli…. : Evlenmiş olan (kadın veya erkek).
6. …gizli…. : Başkalarından saklanan, duyurulmayan, saklı kalan.
7. …sarılmak…. : Kollarını dolamak, kucaklamak.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Tuna Yayıncılık


3. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Tuna Yayıncılık1

a. “Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Tuna Yayıncılık2

Cevap: Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Tuna Yayıncılık

b. Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.
Cevap: atasözleri metnin anlatımını güçlendirmektedir.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

1. İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?
Cevap: Kardeşler çiftlikte buğday üretme işiyle uğraşıyormuş.


2. Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?
Cevap: Kardeşler buğdayları eşit şekilde paylaşıyormuş.


3. Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?
Cevap: Küçük kardeş abisinin evli olduğu için daha çok buğdaya ihtiyacı olduğunu düşünüyormuş.


4. Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyorum. Çünkü kardeşinin gelecekte evleneceğini düşünerek elindekini paylaşmak istemiştir.


5. İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş?
Cevap: İki kardeş kendi buğdaylarını her gece birbirlerine götürdükleri için buğdayları azalmıyormuş.


5. Etkinlik

Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Ana fikir paylaşmanın ve fedakarlığın önemi.


6. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Tuna Yayıncılık

a. Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.
Cevap:

Serim: İki kardeşin babalarından kalan çiftlikte buğday ürettikleri anlatılmıştır.

Düğüm: Kardeşlerin birbirleri için buğdaya daha çok ihtiyacı olduklarını düşünerek her gece buğday taşımaları.

Çözüm: Buğday taşıdıkları bir akşam kardeşlerin karşılaşması ve durumu anlamaları.


b. Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya yazınız.
Cevap:

Şahıs Kadrosu: İki kardeş.
Mekân: Çiftlik
Zaman: Bir zamanlar
Olay: İki kardeşin ellerindeki buğdayı kardeşleriyle paylaşmaları.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Tuna Yayıncılık

7. Etkinlik

Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:

Büyük kardeş: Vefalı, fedakar merhametli, düşünceli.

Küçük kardeş: Vefalı, fedakar merhametli, düşünceli.


8. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Tuna Yayıncılık

“Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Cevap:

Neden: Küçük kardeş evli olmadığı için

Sonuç: Buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.


9. Etkinlik

Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız. 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Tuna Yayıncılık1

Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?
Cevap: Arkadaşlarımla bir konuda farklı düşündüğüm oldu. Bu durumda birbirimizin düşüncelerine saygı duydum.


Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?
Cevap: Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün değildir. Çünkü herkes farklı ailelerde, kültürlerde, çevrede, mahallede doğup büyümüştür. Bu nedenle de insanların hissettikleri ve inandıkları farklıdır.


Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?
Cevap: Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirlerine saygılı davranmalıdır.


“Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kardeşlik, insanların bir dostla, yardımcıyla, ortakla hayata başlaması ve güvende hissetmesidir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Tuna Yayıncılık

10. Etkinlik

a. Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Tuna Yayıncılık


b. Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Tuna Yayıncılık1


c. Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.
Cevap: Kardeşlik fedakarlıktır. Çünkü kardeşlik daha anne karnındayken hissedilen önemli ve değerli bir duygudur. Kardeşi olan insanlar hayata daha hazır başlarlar çünkü yol arkadaşları vardır. Kardeşlerimiz bizim arkadaş, dost, sırdaş, yoldaşlık ihtiyaçlarımızı giderirler. Kardeşlerimiz iyi ve kötü günlerimizde yanımızda olarak değerli hissetmemizi sağlarlar.


Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız (“Saygı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap: Toplum olarak inançlara, ülkelere, bayraklara, dinlere, bitkilere, hayvanlara, kültürlere, doğaya, yaşantılara, düşüncelere saygı duymalıyız.

Yorumlar
  1. Sema dedi ki:

    Dinimizde ve kültürümüzde paylaşmak önemli bir konudur. Misafir ile evimizde olan yiyecek ve içeceklerimizi paylaşırız. Bu atasözü de paylaştıkça da çoğalacağı ve bereketleneceği düşüncesini anlatır.