DOLAR
34,3378
EURO
36,3269
ALTIN
2.828,59
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
14°C
İstanbul
14°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Çok Bulutlu
12°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
14°C
Pazar Parçalı Bulutlu
15°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
16°C

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları MEB Yayınları

10 Kasım 2024, 15:14

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 92-93-94-95-96-97 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Öğrenme Alanı Örnek Sorular Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


2. Öğrenme Alanı Örnek Sorular Cevapları

2. ÜNİTE Evimiz Dünya: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 92-93-94-95-96-97. Sayfa MEB Yayınları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları

2. Öğrenme Alanı – Değerler

Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.).
Cevap:

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları

“T.C. Millî Eğitim Bakanlığı ve TEMA iş birliği ile “Su Kardeşliği” projesi hazırlanmıştır. Bu proje kapsamında çocuklara yönelik su varlığının yaşam için önemi, su kirliliği, su tasarrufu, suyun sürdürülebilirliği ve su ayak izi konularında hazırlanan eğitim etkinlikleri gerçekleştirilmektedir.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 2-3

“Doğal ve beşerî çevre unsurlarımız, gelecek nesillere bırakacağımız önemli miraslardır. Bu sebeple ülkemizde doğal ve beşerî çevrenin korunması ve sürdürülebilir çevre bilincinin oluşturulması için projeler geliştirilmektedir. Bu projeler yetkili birimler ve sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanıp uygulanmaktadır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 1-2-3-7

“Ahmet, mahallesinde yer alan tarihî çeşmeyi çok sevmektedir. Bu çeşmeden ne zaman su içse çeşmenin yapımına katkısı olan insanlar aklına gelmektedir. Ahmet, eşsiz güzelliğe sahip bu çeşmenin kültürel bir miras olduğunu düşünmektedir. Bu yüzden tarihî çeşmeyi korumaya yönelik düzenlenen bütün faaliyetlere katılmaya çalışmaktadır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 2-5-6-8


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları

2. ÖĞRENME ALANI – ÖRNEK SORULAR

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

1. Türkiye mülki idare bölümleri haritası üzerinde ülkemiz illerinin göreceli konum özellikleri ile ilgili verilen bilgiler doğrultusunda soruları ilgili alana cevaplayınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

a. Asya ve Avrupa kıtalarında toprağı bulunan illeri yazınız.
Cevap: İstanbul ve Çanakkale

b. İki farklı ülke ile sınırı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Şırnak, Hakkari, Iğdır, Ardahan ve Edirne

c. Ülkemizin en büyük gölüne kıyısı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Van ve Bitlis

ç. Komşu ülkelerle sınırı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Hatay, Kilis, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Şırnak, Hakkari, Van, Ağrı, Iğdır, Kars, Ardahan, Artvin, Edirne ve Kırıklareli

d. Sivas iline komşu olan illerimizi yazınız.
Cevap: Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Yozgat, Tokat, Ordu, Giresun ve Erzincan


2. Çanakkale’de yaşayan bir kişi, yaşadığı ilin göreceli konum özelliklerini belirlerken aşağıdakilerden hangisine haritadan ulaşamaz?
Cevap:
A) Üç farklı ile komşudur.
B) İki farklı denize kıyısı vardır.
C) Anadolu’nun doğusunda yer alır.
D) Asya ve Avrupa kıtalarında toprakları bulunmaktadır


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

3. Aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

a. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrenin değişimine neden olan unsurlar nelerdir?
Cevap: Çay fabrikası kurulması, çay üretimine başlanmış olması, baraj inşa edilmesi ve nüfusun artması gibi unsurlardır.

b. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrenin değişiminden etkilenen unsurlar nelerdir?
Cevap: Su kaynaklarına erişimin elverişli olması, nüfus ve yerleşim alanı, tarım arazilerinin geniş olması etkilidir.

c. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrede meydana gelen değişimin etkileri nelerdir?
Cevap: Nüfusun artması, fabrikaların kurulması, okul, hastane yerleşim alanları yapılması, barajların inşa edilmesi gibi etkileri  vardır.


4. Aşağıdakilerden hangisi Sadi Öğretmen’in yaşadığı ildeki doğal ve beşerî çevrede meydana gelen değişimin sonuçlarından biridir?
Cevap:

A) İşsiz insan sayısı artmıştır.
B) Artan nüfus il geneline dengeli dağılmıştır.
C) İlin yüz ölçümünde genişleme yaşanmıştır.
D) Şehrin sosyal yapısı değişime uğramıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları

5. Aşağıda doğa kaynaklı afetlerden bazılarına ilişkin görseller ve bilgiler verilmiştir. Öncelikle görselin ve verilen bilgilerin hangi afete ait olduğunu ilgili alana yazınız. Afetle ilgili verilen bilgilerin afet öncesi, sırası ve sonrası alınacak tedbirlerden hangilerine ait olduğunu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

6. Samet ve Sena 5. sınıf öğrencisidir. Sosyal Bilgiler öğretmeni, Samet ve Sena’ya bir araştırma ödevi verir. Bu ödevi birlikte hazırlamak için bir araya gelen Samet ve Sena arasında geçen diyalog aşağıda verilmiştir. Diyaloğu okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

a. Samet ve Sena ödevleriyle ilgili bilgi toplarken sırasıyla neler yapmışlardır?
Cevap: Kaynak belirlenmesi, bilgilerin elde edilmesi, bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek ve bilgileri kaydetmek gibi işler yapmışlardır.

b. Sena’nın bilgilerini not ettiği güney kara sınır komşularımız hangileridir?
Cevap: Suriye ve Irak

c. Samet’in bilgilerini not ettiği kara sınır komşularımız hangileridir?
Cevap: Gürcistan, Bulgaristan ve Yunanistan, Suriye, Irak, İran, Azerbaycan, Ermenistan,

ç. Samet ve Sena, bilgilerin güvenirliğini sağlamak için ne yapmıştır?
Cevap: Araştırmalarını farklı kaynaklardan yaparak güvenirliğini sağlamışlardır.

Yorumlar
  1. Hakik dedi ki:

    Merhaba bu site çok güzel ders kitabındaki bütün cevaplar burada var bu siteyi yapana ellerine sağlık