5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 75-76-77-78-79 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Tema Kontrol Noktası Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Oyun Dünyası 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79. Cevapları MEB Yayınları
1. Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
a. Aşağıdaki görsellerden hangisi mangala oyununu gösteriyor olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
b. Mangala oyunu nasıl oynanmaktadır?
Cevap: Mangala her oyucunun önünde altışar tane kuyu bulunan ve birer tane geniş kuyusu olan bir tahta oyunudur. Oyunda bulunan 48 taş her kuyuya dörder tane dizilerek oynanmaya hazır hale getirilir. Oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşları sağa doğru, her kuyuya birer taş bırakarak oyunu başlatır. Oyuncu karşı oyuncunun kuyusundaki taşlara denk gelirse ve kuyudaki taşlar çift sayıda olursa oyuncu bu taşların hepsini alır ve kendi büyük kuyusuna koyar.
c. Sizce mangalanın sosyalleşme ve kültür paylaşımı araçlarından biri olarak görülmesinin sebebi nedir?
Cevap: Mangala tarihi bir oyun olması ve iki kişiyle oynanmasından dolayı hem kültürel hem de sosyal açıdan faydalıdır.
2) a. Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: Anahtar kelime mangala, kültü ve arkadaşlıktır.
b. Aşağıda anlamı verilen kelimelerin metnin anahtar kelimelerinden hangilerine ait olduğunu yazınız.
Cevap:
Anlam: Yetenek ve zeka geliştirici, belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence. → Mangala
Anlam: Kişinin yatkınlık ve öğrenime bağlı olarak bir işi başarma ve bir işlemi amaca uygun olarak sonuçlandırma yeteneği; maharet.→ Zeka
3) a. Zeka oyunlarından hangileri oynadınız?
Cevap: Zeka oyunlarından satranç ve sudoku oynadım.
b. Oynadığınız bir zeka oyunundaki gözlem ve deneyimlerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap: Satranç oynarken hamleleri düşünerek yapmayı, karşıdaki oyuncunun bir sonraki hamlesini tahmin edebilmeyi, başlangıç noktalarını yakalamayı, açıkları yakalamayı bilmeli ve oyuna bu yönergelerle hakim olmaya çalışmalıyız.
c. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Konuşurken dinleyicilerle göz teması kurmak ve akıcı konuşmak gibi güçlü yönlerim var ancak konuşurken beden dilini kullanmakta zorlandığım için bu yönümü geliştirmem gerekir.
4. Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.
a. Köydeki insanların özellikleri nelerdir?
Cevap:
b. Hikmet’in bulmacaları çözerken gösterdiği liderlik ve cesaret hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap:
5) a. Dinlediğiniz metinden sınıflandırma yapabilmek için ”özellik- nesnellik, öncelik- sonralık, gerçek- hayal ürünü” özelliklerinden birini seçiniz.
Cevap:
b. Seçtiğiniz ölçüte göre sınıflandırma yapınız. Sınıflandırmanızı aşağıdaki tablolara yazınız. Buna göre tablolarınızı adlandırınız.
Cevap:
c. Yaptığınız sınıflandırmadan çıkardığınız sonucu yazınız.
Cevap: Nesnel ifadeler herkes tarafından doğru kabul edlen, öznel ifadelerse herkes tarafından kabul edilmek zorunda olmayan ifadelerdir. Metinde hem nesnel hem öznel ifadeler bulunmaktadır.
6) a. Verilen görseldeki kişilerden birini seçiniz. Bu kişiyi betimlemek üzere bir paragraf planlayınız. Planınıza uygun taslak metninizi yazınız.
Cevap:
Planım: Seçtiğim kişiyi fiziksel ve giyim tarzıyla anlatmak.
Taslak Metnim: Seçtiğim kişi dalgalı saçlara uzun ve ince bir dene sahip. Gözlerinde gözlük, üzerinde dizlerinin altına uzanan yeşil bir elbise, elbise üzerinde krem bir ceket ve sağ kolunda bir çanta bulunmakta.
b. Yazmayı bitirdikten sonra paragrafınızı anlatılanların uygunluğu, büyük harflerin ve noktalama işaretlerinin kullanımı açısından gözden geçirip düzenleyiniz.
Geliştirmek istediğim becerilerim:
1. Sesimin daha gür çıkmasına özen göstermeliyim.
2. Duraksamadan akıcı konuşmalıyım.
Geliştirmek istediğim becerilerim:
1. Türkçeyi doğru şekilde kullanmaya dikkat etmeliyim.
2. Yazım ve noktalama işaretlerinin kullanım alanlarına çalışmalıyım.
Geliştirmek istediğim becerilerim:
1. Bilgileri araştırırken sitelerin güvenilirliğini sorgulamalıyım.
Geliştirmek istediğim becerilerim:
1. Sesimin daha gür çıkmasına özen göstermeliyim.
2. Dinleyicilerle göz teması kurmaya özen göstermeliyim.
3. Konuşurken akıcı olmaya ve duraksamamaya dikkat etmeliyim.
Yardıma ihtiyaç insanlara annem bazen yemek pişiriyor. Bazen babam para veriyor. Bazen ihtiyaçlarını alıyor. Ailemi çok seviyorum bunun için yardımsever bir aileyiz.
Bravo herkesten daha iyisin/( braniy ) dışında ama teşekürler çok güzel ceveplar
Mükemmel beğendim katkım oldu
Çok güzel ♥️♥️♥️???
Teşekkürler öğretmen beğendi
Çok güzel teşekkürler
Teşekkür çok iyi oldu teşekkürler ❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️☺️☺️☺️☺️?⭐?⭐?⭐??
Gerçekten çok iyi kızım bazı soruları bilmediği için buradan bakıyor