6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99. Cevapları GÜN Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 95-96-97-98-99 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Bölüm Bileşke Kuvvet Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Ünite Kuvvet Ve Hareket: 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99. Cevapları GÜN Yayıncılık
Cisimlerin hareketleri ile cisimlere etki eden kuvvetler arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Cisimlerin hareketleri ile cisimlere etki eden kuvvetler doğru orantılıdır. Bir cisme kuvvet uygulanmadan o cisim hareket edemez.
Yandaki görselde bir kano yarışını görüyorsunuz. Yarışmacılar, birinci olabilmek için nasıl hareket etmelidir? Yarış boyunca kanoların süratleri değişir mi? Süratlerini değiştirmek için yarışmacıların ne yapmaları gerekir?
Cevap: Yarışmacılar birinci olabilmek için senkronize ve hızlı bir şekilde hareket etmelidirler. Evet uygulanan kuvvete göre süratleri değişir. Süratlerini değiştirmek için daha fazla kuvvet uygulamaları gerekir.
Yandaki görselde araç arızalandığı için kendi başına hareket edemiyor. Arızalı araç nasıl hareket ettirilmiş olabilir? Siz bu arızalı araca kuvvet uygulayarak hareket ettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.
Cevap: Arızalı araç başka bir araca bağlanarak hareket ettirilmiş olabilir. Bizlerde bu aracı halat bağlayarak el birliğiyle çekebiliriz.
Yandaki görselde eşya taşıyan işçiler görüyorsunuz. Koltuğu iki işçinin taşımasının amacı ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Kişilerin koltuğa uyguladıkları kuvvet miktarını azaltmak için iki işçi aynı anda taşıyor olabilir böylece bir kişinin harcayacağından daha az kuvvet uygulamış olurlar.
Görsel 3.1’de anne çocuktan dolabı itmesini istiyor. Ancak çocuk, dolaba ne taraftan bir kuvvet uygulayacağını bilmiyor. Çocuğun, dolabı doğru yere götürebilmesi için annesine hangi soruları sorması gerekir? Arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Çocuğun annesine kuvvetin uygulanma noktasını, kuvvetin doğrultusunu, kuvvetin yönünü sorması gerekir.
Aşağıdaki görselde cisme etki eden kuvvetin doğrultusu, yönü ve büyüklüğü hakkında neler söyleyebilirsiniz (Görsel 3.2)?
Cevap: Cisme etki eden kuvvetin doğrultusu doğu yönündedir. İtme kuvveti uygulanır ve kuvvetin büyüklüğü 100 N’dir.
Etkinlikte tahta bloka etki eden kuvvetleri gösteren çizimler yapınız.
Cevap:
Tahta blok hangi durumda daha kolay hareket etti? Neden?
Cevap: Tahta aynı yönde kuvvet uyguladığımızda daha kolay hareket etti çünkü tahtaya uyguladığımız kuvveti paylaştık ve normale göre daha rahat kuvvet uyguladık.
Hangi durumda tahta bloku hareket ettirmek için daha fazla kuvvet uyguladınız?
Cevap: Tahtaya zıt yönlü kuvvetler uyguladığımız zaman daha çok zorlandık.
Ben anlamadığım konuları buradan bakıyorum. Çok güzel bir site teşekkür ederim ♥️❣️
Çok yardımcı oluyorsunuz sizden çok teşekkür ederim Çok güzel bir site