6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-112-113-114-115. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 110-111-112-113-114-115 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Türkiye Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-112-113-114-115. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115. Cevapları Yıldırım Yayınları
Yurdumuzun hangi ilini / illerini gezip görmek isterdiniz? Niçin?
Cevap: İstanbul’u gezip görmek isterdim. Çünkü içinde yüzlerce tarihi mekan ve yaşanmışlık barındırmaktadır.
Aşağıdaki afişleri inceleyiniz. Sizce bu tür afişler hangi amaçlarla kullanılmaktadır? Afişlerin yabancı dillere çevrilerek çoğaltılmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Bu afişler Turizm hakkında halkı bilgilendirmek için kullanılmaktadır. Afişlerin yabancı dillere çevrilerek çoğaltılması her dilden insana ulaşmak istenilmesi olabilir.
https://bit.ly/3m7bDof genel ağ adresinden “Türkiye Tanıtım” videosunu izleyiniz. Tanıtım müziği ve videonun içeriği ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Videonun içeriğini ve müziği uyumlu buldum ve beğendim. Türkiye’nin tarihi, doğal yerleri, yemekleri, kültürü, oyunları tanıtılmıştır.
Aşağıdaki alana Türkiye ile ilgili bir slogan yazıp Türkiye’yi tanıtan görseller çiziniz.
Cevap:
Türkiye, toprağını canından çok sevenlerin vatanı.
Aşağıda verilen sözcükleri bulmacada işaretleyiniz. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla şifre kısmına yazarak şifreye ulaşınız. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanarak belirleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirdeki bazı dizeler size hangi şehirleri çağrıştırmaktadır? Türkiye siyasi haritası üzerinde bu şehirleri gösteriniz.
Cevap: Şiirdeki dizeler bana Çanakkale’yi, Ankara’yı ve İstanbul’u çağrıştırdı.
2. Şair vatanını çok sevdiğini hangi dizelerde vurgulamıştır?
Cevap:
Türkiye, doğduğum,
Türkiye, doyduğum,
Türkiye, konduğum yurt!
Sevgim, inancım, özlemim!
Beşiğimi salladın, sendedir mezarım.
Sen, gönlümde yatan memleketim.
3. “Benim çiğdem kokulu memleketim.” dizesinde hangi söz sanatı bulunmaktadır?
Cevap: Bu dizede kişileştirme bulunmaktadır.
4. Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar ne ifade eder?
Cevap: Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar vatanı, memleketi, evi ifade eder.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Konusu: Türkiye’ye olan sevgi.
Ana duygu: Türkiye’mizi sevip korumamız gerektiği.
Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki bölümde şairin ne anlatmak istediğini açıklayınız.
Cevap: Bu dizelerde Türkiye’miz için mücadeleler verildiği, uğruna destanlar, türküler şiirler yazıldığı anlatılmak istenmiştir.
Şiirden alınmış aşağıdaki bölümleri okuyunuz. Şiirde dize sonlarında bulunan ses benzerliklerini gruplandırıp altını örnekte olduğu gibi renkli kalemle çiziniz. Ses benzerliklerinin şiire katkısını belirtiniz.
Cevap: Ses benzerlikleri şiirde ahenk oluşturarak uyum yakalar.
• Dörtlük biçiminde yazılmıştır.
• Dize sonlarında ses benzerliği vardır.
• Benzetmeden yararlanılmıştır.
Aşağıdakilerin hangilerinde bu özelliklerin tümü yer almaktadır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki yer adlarını ilgili oldukları görsellerle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Okuduğunuz metinden alınmış aşağıdaki dizelerde geçen altı çizili adları inceleyiniz. Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz ve algılayamadığımız adları ilgili başlıkların altında gruplayınız.
Cevap:
Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz adlar:
Duyu organlarımızla algılayamadığımız adlar:
Aşağıda verilen adlardan hangilerinin soyut, hangilerinin somut ad olduğunu söyleyiniz. Bu adları cümlelerin anlamlarına uygun olacak şekilde noktalı yerlere yazınız (Gerekirse sözcüklere uygun ekler getirebilirsiniz.).
Cevap:
Soyut Kelimeler:
Somut Kelimeler:
Küçük köpek ……şefkat……. ister gibi bakıyordu.
Şurada bir ……ayran…. içip dut ağacının altında serinleyelim.
…..Otobüs….. Eskişehir’e doğru hızla ilerliyordu.
Çiçekçide gördüğüm ….papatya….. çok güzeldi.
İki …..grup…… tartışma konusunu belirlemeye çalışıyor.
Onu görünce herkesi bir ….korku….. sardı.
Sevgi, ….sabır….. ve hoşgörü bir insanda olması gereken önemli değerlerdir.
İnsanoğlunu yaşama bağlayan temel güçlerden biri ….umuttur…
Sokağın köşesindeki fırından sıcacık …..simit…. aldım.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden yaptığınız araştırmalardan hareketle UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarımızın korunması ve yaşatılması için neler yapılabilir tartışınız. Tartışmanızda aşağıdaki yönergeye uymaya dikkat ediniz.
Cevap: Kültürel ve doğal varlıklarımızın korunması ve yaşatılması için bu yerlerin korunması, tahribatların düzeltilmesi, gelecek nesillerin kültürel mirasımızla ilgili bilinçlendirilmesi yapılabilir.
Sınıfa getirdiğiniz afişleri inceleyiniz. Karton, makas, boya kalemlerini kullanarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda ülkemizin tanıtımına yönelik bir afiş hazırlayınız. Bu etkinlik sürecinde bireysel ya da grupça çalışabilirsiniz.
Hazırladığınız afişlerden beğendiklerinizi uygun sosyal medya ortamında paylaşınız.
Aile büyüklerinizden eski bayramlarla ilgili bilgi edininiz.
Cevap: Eski bayramlarda küçükler büyüklerin evlerinde toplanırmış. Yemekler pişirilip akşam hep beraber yemekler yenirmiş, ailecek bayram ziyaretleri yapılarak şeker toplanırmış.
TV’den ve genel ağ üzerinden çeşitli ürün reklamları izleyiniz.
Hem şehir olarak yaşadığımız yeri Türkiye haritasında bilmek hem de Türkiye’nin dünyadaki konumunu bilmek şu an da ileride de karşımıza çıkacak bilgilerin başında gelecektir.