6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 137-138-139-140 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Tema Millî Kültürümüz Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135. Cevapları Yıldırım Yayınları
A. 1-5. soruları metne göre cevaplayınız. 1, 2 ve 3. soruların cevabını defterinize yazınız.
1. Yazara göre yurt sevgisi nasıl duyulur?
Cevap: Yazara göre yurt sevgisi her köşesini tanıyıp, oralarda yaşayarak duyulur.
2. Yazar metinde nereyi anlatmaktadır?
Cevap: Yazar metinde İskenderun sahilini anlatmaktadır.
3. Bu metne -başlığın içinde soyut adın geçtiği- iki başlık öneriniz.
Cevap:
4. Metinden hareketle aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(D) a. Metnin konusu yurt sevgisidir.
(D) b. Basit, türemiş ve birleşik sözcükler kullanılmıştır.
(Y) c. “Duyabilmek” sözcüğü gerçek anlamıyla kullanılmıştır.
(D) ç. Metinde çoğul adlar kullanılmıştır.
(D) d. “Dünya” sözcüğü yapım eki almıştır.
5. “Palmiyelerin zengin çeşitlerini bir yana bırakalım.” cümlesinde geçen “zengin” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangisinde vardır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
() a. Ülkemizin toprakları çok zengindir.
() b. Dil becerilerinin etkin kullanımı zengin söz varlığına bağlıdır.
(x) c. Zengin ve düzenli bir kitaplığı varmış.
B. Aşağıda verilen adları ifadelerin anlamlarına uygun olacak şekilde noktalı yerlere yazınız. (Gerekirse adlara uygun ekler getiriniz.).
Cevap:
a. …..Sarman…. durmadan miyavlıyordu.
b. O …..köyde… ihtiyar bir balıkçı yaşarmış.
c. Haberi duyunca …..sevinç…. içinde eve koştu.
ç. ……Göl…… kenarında piknik yaptık.
d. Yayladaki koyun …..sürü…. çanlarını sallayarak otluyordu.
e. Çocukluğumda düşe kalka …..oyun….. oynardık bu mahallede.
C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Aşağıdakilerden hangisi bu metinde sözü edilen motiftir?
Cevap:
2. a. Seni görüyorum yine İstanbul,
b. Gözlerimle kucaklar gibi uzaktan,
c. Minare minare, ev ev,
ç. Yol, meydan.
d. Geliyor Boğaziçi’nden doğru
e. Bir iskeleden kalkan vapurun sesi.
f. Mavi sular üstünde yine,
g. Bembeyaz Kız Kulesi.
Harflerle belirtilen dizelerden hangileri arasında ses benzerliği vardır?
Cevap: A) b-ç, e-g
A) b-ç, e-g
B) a-d, c-f
C) c-f, ç-g
D) a-e, b-d
Bu görsellerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C) Tarihî eserlerle ilgili olması
A) Doğal güzelliklerle ilgili olması
B) Aynı işleve sahip unsurlara ait olması
C) Tarihî eserlerle ilgili olması
D) Aynı bölgede yer alan unsurlara ait olması
4. Soyut anlamlı sözcükler, varlığını beş duyu organı ile algılayamadığımız, düşünce yoluyla algıladığımız sözcüklerdir.
Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde “çerçeve” sözcüğü soyut anlama gelecek şekilde kullanılmıştır?
Cevap: A) Olaylara bu çerçeveden bakmamalısın.
A) Olaylara bu çerçeveden bakmamalısın.
B) Duvardaki resmin çerçevesi kırılmıştı.
C) Ressam duvara bir çerçeve çizmiş.
D) Ona hediye olarak simli bir çerçeve aldım.
5 ve 6. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.
5. Bu metinden Âşık Veysel’le ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
Cevap: D) Âşık Veysel toprak sevgisini her şeyin üstünde tutmuştur.
A) Şiirlerinde birlik ve beraberlik mesajları vermiştir.
B) Adı ilk defa 1931 yılında duyulmuştur.
C) Âşık geleneğinin önemli temsilcilerindendir.
D) Âşık Veysel toprak sevgisini her şeyin üstünde tutmuştur.
6. Âşık Veysel’in tanınmasında etkili olan şair aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B) Ahmet Kutsi Tecer
A) Orhan Veli Kanık
B) Ahmet Kutsi Tecer
C) Behçet Necatigil
D) Ahmet Muhip Dranas
7. Selin, Murat, Yeliz, Canan ve Ayça isimli öğrencilerden bazıları Anıtkabir’i, bazıları Topkapı Sarayı’nı ziyaret etmişlerdir. Bu öğrencilerin ziyaret ettikleri mekânlar ile ilgili şunlar bilinmektedir:
• Topkapı Sarayı’na iki kişi gitmiştir.
• Yeliz ve Selin aynı yere gitmiştir.
• Ayça, Topkapı Sarayı’na gitmiştir.
• Canan, Selin’le aynı yere gitmemiştir.
Bu öğrencilerden hangisi kesinlikle Topkapı Sarayı’na gitmiştir?
Cevap: A) Canan
A) Canan
B) Murat
C) Selin
D) Yeliz
8. Annem bir sözün iyice düşünülmeden söylenmemesi gerektiğini belirtirken “- – – -”, verilen sözü yerine getirmenin önemli olduğunu vurgulamak için “- – – -”, dünyanın en büyük zenginliğinin beden sağlığı olduğunu söylerken “- – – -” atasözünü kullanırdı.
Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde verilen atasözleri getirilmelidir?
Cevap: D) Boğaz dokuz boğumdur. / Söz ağızdan çıkar. / Başın sağlığı, dünyanın varlığı.
A) Laf torbaya girmez. / İyi insan sözünün üstüne gelir. / Varlığa darlık olmaz.
B) Büyük lokma ye, büyük söz söyleme. / Söz gümüşse sükût altındır. / Daha iyisi can sağlığı.
C) Adam olana bir söz yeter. / Söz sözü açar. / Varlığa darlık olmaz.
D) Boğaz dokuz boğumdur. / Söz ağızdan çıkar. / Başın sağlığı, dünyanın varlığı.
“Duymak” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde numaralandırılmış anlamlarından herhangi biriyle kullanılmamıştır?
Cevap: C) Arkadaşım, rüzgârda sesimi duymak için iyice yanıma yaklaştı.
A) Arkadaşımın eve uğradığını annemden duydum.
B) Bak, duyuyor musun iğde çiçeklerinin kokusunu?
C) Arkadaşım, rüzgârda sesimi duymak için iyice yanıma yaklaştı.
D) Yüzüme iri yağmur damlalarının düştüğünü duyuyordum.
Gerçekten her ödevim için bu siteye giriyorum hem güvenli hem de bütün cevapları doğru çocuklar hem öğreniyor hem de kolay anlıyor.