6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 92-93-94-95-96 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gün Doğuyor Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Doğa Ve Evren 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96. Cevapları MEB Yayınları
1. Sizden güneşe iltifat etmeniz istenseydi ona ne söylerdiniz?
Cevap: güneşe ne kadar gösterişli, büyük ve parlak olduğunu söylerdim.
2. Aşağıdaki şiirin başlığını okuyunuz ve görselini inceleyiniz. Ardından şiirde ne anlatılıyor olabileceğini, hangi duygunun verilmek istendiğini tahmin ediniz?
Cevap: Şiirde Güneşin doğumuyla yaşananlar anlatılıyor olabilir.
Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Çözülüyor
Tahminim: Açılmak.
Cümlem: Birbirine girmiş kulaklıklarımı zor çözdüm.
Ağarmak
Tahminim: Beyazlamak, açılmak, aydınlanmak.
Cümlem: Gün ağarınca horozla ötmeye başlıyor.
Hacim
Tahminim: Maddenin yeryüzünde kapladığı alan.
Cümlem: Kargoların hacmi kapıdan girmelerine engel oldu.
Hücum
Tahminim: Saldırmak.
Cümlem: Karıncalar kırıntılara hücum etti.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde, günün doğmasıyla birlikte meydana gelen hangi değişiklikler anlatılmaktadır?
Cevap: Gecelerin dilinin çözüldüğü, toprağın kımıldadığı ve gölgelerin kaçtığı anlatılmaktadır.
2. Şairin “Bembeyaz gece çiçeklerine / Sabahla düşüyor bir damla yaş.” dizeleriyle anlatmak istediği nedir?
Cevap: Şair bu dizelerde yıldızların gün ağarınca kaybolduklarını anlatmak istemiştir.
3. Sizce toprak, kımıldadığını nasıl gösteriyor olabilir?
Cevap: Bence toprak kımıldadığını kuruyup çatlayınca gösteriyor olabilir.
4. Etrafın rengârenk olduğu şiirin hangi dizesinden anlaşılmaktadır?
Cevap:
Gün doğuyor şehrin üzerine.
Renk renk hacimle doluyor her yer,
Bakıyor dağınık yüzlü evler
Hâlâ yanan sokak fenerine.
5. “Gün Doğuyor” adlı metni etkileyici buldunuz mu? Açıklayınız.
Cevap: Metinde gün doğumunun anlatımını çok etkili buldum.
6. Güneşin doğuş vakti sizi nasıl etkiler, sizde hangi duyguları uyandırır?
Cevap: Güneşin doğuş vakti beni mutlu ve enerjik hissettirir.
83. sayfadaki “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü” adlı metnin yazı karakteriyle (yazı tipiyle) 92. sayfadaki “Gün Doğuyor” adlı metnin yazı karakterini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Hangi metnin yazı karakterini daha çok beğendiniz? Niçin?
Cevap: Ardıç ağacı ve ardıç kuşu metninin yazı tipini daha çok beğendim. Çünkü okuması anlaşılması kolay.
b. “Gün Doğuyor” adlı metnin ders kitabında görmeye alışmış olduğunuz yazı karakterinden farklı karakterde yazılmış olması, bu metnin anlaşılmasını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Bu yazı karakteri şiirin anlaşılmasını zorlaştırmıştır.
Metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Güneşin doğuşuyla dünyamızda yaşananlar olaylar.
Metnin ana duygusu: Güneşin doğuşunun dünyamız üzerindeki iyi etkileri.
“Gün Doğuyor” adlı şiirin devamı olabilecek bir dörtlük tasarlayınız. Dörtlüğü tasarlarken şiirdeki ahenk unsurlarına dikkat ediniz. Dörtlüğünüzü aşağıya yazınız ve sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Gün doğuyor karanlığın içinden
Kuşlar ötüyor cıvıl cıvıl
Şu doğan güneş midir
Selamlıyor bizi cıvıl cıvıl
“Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Güneşin doğuşu dünyamızın aydınlanmasını, canlıların uyanarak enerjilerini toplamasını, hayatın başladığını anlatır. Güneş dünyamız ve canlı hayatı için en önemli unsurdur.
Şiir dinletisi etkinliği gerçekleştireceksiniz. Bunun için sınıfa getirdiğiniz “doğa ve evren” temalı şiirleri öğretmen masasının üstüne koyunuz. Bütün şiirleri inceleyiniz ve getirdikleriniz dışındakilerden bir tanesini seçip ezberlemeye çalışınız. Öğretmeninizin rehberliğinde bir şiir okuması sırası belirleyiniz. Öğretmeniniz fon müziğini başlatınca sıranız geldiğinde şiirinizi okuyunuz.
Cevap:
a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.
b. Siz de güneşin doğuşunu izlemek için sınıfça Adıyaman’a gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki formu doldurarak bu gezinin planını yapınız.
Cevap:
a. Aşağıda verilen cümleleri devam ettirerek bir hikâye yazınız. Hikâyenizi zaman, mekân, olay ve varlık kadrosu unsurlarını dikkat ederek yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:
Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu. Her zaman en büyük isteğim trenle yolculuk yapmaktı. Yarı yıl tatil fırsatını değerlendirmek isteyen babam bana tren ile mersine yolculuk yapma sürprizi yapmıştı. Büyük bir heyecanla trene bindim ve kabinimize doğru ilerledik. Trenin koridorunda ilerlerken kabinlerin camlarından bakıyor ve heyecandan yerimde duramıyordum. Aynı filmlerdeki gibiydi. Kabinimizi bulup geçtiğimizde hemen pencere tarafına kuruldum. Yol boyu etrafı, treni, insanları inceledim. Hayal ettiğimden de daha eğlenceliydi.
b. Metnin yazımının tamamlanmasının ardından varsa metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü getiriniz.
Bu konuyu çok sevdim Çok güzel cevaplar. Tavsiye edilen en iyi site çok teşekkür ederim gerçekten de çok güzel olmuş ellerine sağlık