6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 97-98-99-100-101-102 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Doğa ve Evren 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102. Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirin size hissettirdiklerini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Şiir bende doğaya olan özlemi hissettirdi.
a. Aşağıda, dinlediğiniz metinden bazı cümleler birer sözcük çıkarılarak verilmiştir. Her boşluğu, verilen sözcüklerden uygun olanıyla doldurunuz.
Cevap:
1. Yaprak …kasırga… sı sona erdiğinde, yeryüzü kalın bir yaprak katmanıyla örtülmüştü.
2. Onlara neden böyle …hırçınlaş.. tıklarını sordular.
3. Bu dertleri dile getirirken …yakınma…. yarışına girmiş gibiydiler.
4. Çiftçilerin toprağa karıştırdığı yapay tozlardan da …hoşnut… değiliz.
5. Bu yolla üretilen bitkiler doğal …çeşni…. sini yitiriyor.
6. Kısacası, yeryüzü bitkileri binlerce yıldır süregelen insan savaşlarından ….bezmiş… lerdi.
7. …Şifalı…. türlerimizle acılarını dindirip sağlığa kavuşturuyoruz.
b. Aşağıda, verilen sözcüklerden her birinin dinlediğiniz metindeki anlamı yer almaktadır. Anlamları okuyunuz ve her birinin karşısına verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
1. Rüzgâr çizelgesinde hızı 64 deniz mili olan rüzgâr: …kasırga…
2. Şikâyet, hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı: …yakınma…
3. Hırçınlık etmek, hırçın davranmak: …hırçınlaşmak…
4. Hoşa giden tat, lezzet: …çeşni…
5. Bir davranış, bir durum veya bir kimseden memnun olan: …hoşnut…
6. Bezgin duruma gelmek, bezginlik getirmek, bıkıp usanmak: ……bezmek…
7. Sağlığa yararlı olan: ……şifalı…
c. Anlamını öğrendiğiniz sözcüklerle defterinize istediğiniz türde kısa bir metin yazınız.
Cevap:
Geçmişten günümüze bitkiler her zaman önemli ve değerli olmuştur. Bitkiler, kimi canlıların besini, kimilerinin barınağı kimisinin de şifasıdır. Bitki çeşitliliğini korumak için önlemler alınmalıdır. Çünkü bitkiler canlı hayatının temelidir.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bitkileri ürküten şey nedir?
Cevap: Bitkileri ürküten şey savaşmış.
2. Bitkiler en çok nelerden yakınmaktadır?
Cevap: İnsanların ekmeklere hürmet etmemesinden ve çiftçilerin kullandığı kimyasallardan yakınmaktadır.
3. İnsanlar, bitkileri neden gözden çıkarmışlardır?
Cevap: Sevgisizlikten dolayı bitkileri gözden çıkarmışlardır.
4. Bitkilerin eskisi gibi tozlaşıp çoğalamamasının nedeni nedir?
Cevap: Bitkilerin eskisi gibi tozlaşıp çoğalamamasının nedeni yeşil alanların yerine beton binaların dikilmesidir.
5. Böcekler için kullanılan öldürücü ilaçların bitkilere zararı nedir?
Cevap: Bu ilaçlar bitkilerin başını ağrıtarak yararlı canlıları öldürmektedir.
6. Metinden çıkardığınız sonuçlar nelerdir?
Cevap: Metinden insanların doğal alanları betonlaştırması sonucu doğal alanlarımızı kaybettiğimiz sonucunu çıkardım.
Aşağıdaki yazışmanın dâhil olduğunuz anlık mesajlaşma uygulaması grubunda gerçekleştiğini düşününüz. En alttaki boşluğu, uygun şekilde tamamlayınız.
Cevap:
a. Dinlediğiniz metinde kullanılan, aşağıdaki cümlelerden hareketle altları çizilmiş olan deyimlerin anlamlarını tahmin ediniz ve tahminlerinizi aşağıda ilgili yere yazınız. TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden deyimlerin anlamlarını bularak ilgili yere yazınız. Tahmininiz doğruysa deyimin üstündeki kutuya “✓” işareti koyunuz.
Cevap:
b. Anlamlarını öğrendiğiniz deyimlerin metnin anlamını nasıl etkilediğini, metnin anlamına nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız. Siz de bu deyimleri birer cümlede kullanınız. Ardından kurduğunuz cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu deyimler metnin anlatımını destekleyerek konunun daha kolay anlaşılmasını sağlar.
a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.
b.“Parpat Dağı’nın Esrarı” adlı metin ve “Penguenler İçin Örüyorlar” adlı gazete haberinden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
Sınıfta “betonlaşmanın zararları” ile ilgili bir tartışma gerçekleştiriniz. Tartışmadan elde edilen sonuçları tahtaya yazınız.
Cevap: Betonlaşma canlı çeşitliliğini zedeler. Çünkü doğal alanlar ve canlıların yaşam alanları yok olur. Doğal alanların yok olması karbondioksitin emilerek oksijen salgılanması da gerçekleşemez.
a. Aşağıdaki sloganları okuyunuz.
b. Siz de “Doğa ve Evren” temasına uygun iki slogan üretip bunları aşağıya yazınız.
Cevap:
a. “Parbat Dağı’nın Esrarı” adlı metni tekrar dinleyiniz. Sizce metnin bittiği yerden sonra neler olmuş olabilir? Kurgulayarak defterinize bir metin yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz.
Cevap: Bilginler bitkilerin sorunlarını duyunca dehşete düşmüş ve sorunun ne kadar büyük olduğunu anlamışlardır. Bitkilere karşı mahcup olduklarını ve bu durumu düzelteceklerini söyleyerek işe koyulmuşlardır.
b. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Ben bu siteyi çok seviyorum ödevlerimde zorlandığım yerlerde yardımcı oluyor bence sizde bu siteye girin memnun olacaksınız. Ben beğendim 5 yıldızlık bir site olarak görüyorum gerisi size kalmış bir şey artık siz karar verin teşekkür ederim.