DOLAR
34,4347
EURO
36,2908
ALTIN
2.837,80
Kitap Cevapları BURADA

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103. Cevapları Yıldırım Yayınları

11 Kasım 2024, 1:40

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 98-99-100-101-102-103 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Akıp Giderken Zaman Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Akıp Giderken Zaman Dinleme Metni Cevapları

3. Tema: Kişisel Gelişim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103. Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

Gönüllü olan bir arkadaşınızdan zaman konulu aşağıdaki deyimlerden birini seçmesini isteyiniz. Arkadaşınıza seçtiği deyimi verilen kurallara uyarak 1 dakika içinde anlatması gerektiğini söyleyiniz. Anlatılan deyimi doğru bilen arkadaşınızla oyuna devam ediniz.


Zaman konulu başka deyimler belirleyerek oyuna devam edebilirsiniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Yıldırım Yayınları

Dinleyelim

“Akıp Giderken Zaman” adlı şiiri dinleyiniz. Şiirde boş bırakılan yerleri şiiri dinlerken tamamlayınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Aşağıda dinlediğiniz metinde geçen bazı sözcük ve sözcük grupları verilmiştir. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Anlamını tahmin etmekte zorlandığınız sözcükler için TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Yıldırım Yayınları


Eşleştirdiğiniz sözcüklerden dört tanesini seçerek bu sözcükleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Bu sene olimpiyat yarışları ülkemizde olacak.
Gideceğimiz şehrin yol haritasını önceden çıkardık.
Saliseler saniyeleri oluşturur.
Böyle kof düşüncelerle kafanızı doldurmayın.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Şaire göre zamanın değerini kimlere sormak gerekir?
Cevap: Zamanın değerini sınıfta kalan öğrenciye, haftalık dergi çıkartana, bir günlük ömrü olan kelebeğe, bir dakikayla vapuru kaçıran yolcuya, trafik kazasından bir saniyeyle kurtulana, gümüş madalya kazanan atlete sormak gerek.

2. Zamanın yol haritasında trafiğin akışı neden tek yönlüdür?
Cevap: Zamanın yol haritasında trafiğin akışı tek yönlüdür, çünkü geri dönüş yoktur.

3. Neden akıp giden zamanın dışında durulmamalıdır?
Cevap: Yaşananlara seyirci kalmama için zamanın dışında durulmamalıdır.

4. Şiiri siz yazsaydınız zamanın değerini kimlere sormak isterdiniz? Neden?
Cevap: Karnında çocuğunu bekleyen anneye, çok çalışıp sınava hazırlanan öğrenciye, bayramın gelmesini bekleyen çocuklara sorardım. Çünkü onlar için zamanları çok kıymetli ve beklemek çok zordur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıdaki dizelerde altı çizili sözcük ve sözcük gruplarıyla anlatılmak istenenleri metnin içeriğinden hareketle açıklayınız.
Cevap:

Zamanın yol haritasında
İnişler, çıkışlar, virajlar çoktur.
Açıklama: Hayatın her zaman kolay olmayacağını bazen zorluklarının da olacağını anlatmaktadır.

Varsa gücün
Yararlanırsın baharından, karından.
Açıklama: İyilikler, güzellikler ve zorluklar anlatılmaktadır.

Akıp giden zamanın dışında durup
Yaşananlara seyirci kalmayın.
Açıklama: Zamanın durmadan ilerlediği anlatılmaktadır.


Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Yıldırım Yayınları

• Zaman niçin hızlı bir koşucuya benzetilmiştir?
Cevap: Hiç durmadan ilerlediği için zamanı hızı bir koşucuya benzetmiştir.

• Şairin zaman kavramıyla su, kuş, iniş, yokuş sözcükleri arasında kurduğu ilgi ne olabilir?
Cevap: Zamanın hızıyla bağlantı kurmuştur.

• Metinden zamanın çok hızlı geçtiği ve iyi değerlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşıyor musunuz?
Cevap: Evet, bu metinde zamanın çok iyi değerlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşıyorum.


Aşağıdaki şiirden hareketle saatlerin işlemeye başlaması ile neler olduğunu arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Zamanın hızla akıp gidiyor ve ömür günden güne bitiyor. Bu akışa ayak uydurmak gerekiyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

Aşağıda verilen soru cümlelerindeki noktalı yerleri kutucuklardaki geçiş ve bağlantı ifadelerinden uygun olanlarıyla tamamlayınız. Soruların cevaplarını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Yıldırım Yayınları


Konuşalım, Anlatalım

Aşağıdaki metni okuyup soruların cevaplarıyla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sizce “zamanlama” ne demektir?
Cevap: Bir şeyi kendi zamanımıza göre planlamadır.

Zaman planlaması yapıyor musunuz? Nasıl?
Cevap: Evet yapıyorum. Gün içinde yapacağım işlerimi saatlere bölüyorum ve planlı çalışıyorum.

Zamanlamaya dikkat edilmesi kişilerin yaşamını nasıl etkiler?
Cevap: Zamanlamaya dikkat edilmesi kişilerin yaşamını olumlu etkiler.

Her işi zamanında yapmak neden önemlidir?
Cevap: İşlerimizin yolunda gitmesi ve aksamaması için önemlidir.

Bugüne kadar özellikle zamanlamaya dikkat ettiğiniz için elde ettiğiniz bir başarı ya da kazanç oldu mu? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Evet, oldu. Öğretmenimin sene başında verdiği proje ödevini son güne bırakmayıp zamanlamaya dikkat ederek planlı bir şekilde yaptım. Sonucunda ise ödevim en doğru ve en iyi ödev seçildi.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Yıldırım Yayınları

Düşünelim, Yazalım

“Bir Kavanoz Hikâyesi” adlı metni okuyunuz. Metinden hareketle “zamanın verimli kullanımı” konusuyla ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi defterinize yazınız. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap:

AKIŞ

Zaman hiç durmadan akıp gider. Bizimde bu akışa ayık uydurmamız gerekir. Bu akışın içindeyken boşu boşuna vaktimizi harcarsak hayatta bir çok şeyi kaçırırız. Bunun için zamanımızı verimli kullanmamız gerekir. Her şeyi planlayarak ve bir düzen içinde yaparsak hem işlerimiz yolunda gider hem de kendimize vakit ayırabiliriz.


Araştıralım, Hazırlanalım

Sınıfınıza Türkiye’nin tanıtımına yönelik afişler, A4 kâğıdı boyutunda karton, makas, boya kalemleri ve Türkiye siyasi haritası getiriniz.


T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden ülkemizin “UNESCO (YUNESKO)* Dünya Mirası Listesi”ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarını araştırınız.
Cevap: 

UNESCO Türkiye Dünya Mirası Listesine giren kültürel ve doğal varlıkları:

Ankara-Gordion (2023)
Aydın – Aphrodisias (2017)
Adıyaman- Nemrut Dağı (1987)
Konya – Çatalhöyük Neolitik Alanı (2012)
Malatya – Arslantepe Höyüğü (2021)
Çanakkale -Troia Antik Kenti (1998)
İzmir – Efes Antik Kenti (2015)
Şanlıurfa – Göbeklitepe (2018)
Kars – Ani Arkeolojik Alanı (2016)

Yorumlar
  1. Elif dedi ki:

    Teşekkürler arkadaşlar iyi bir site bence çok ama çok tercih ediyorum ödevlerimi kolayca yapabiliyorum. Sadece Araştıralım, Hazırlanalım kısmı bana lazımdı cidden çok teşekkürler