7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 69-70-71-72 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
2. Ünite: Hücre ve Bölünmeler 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72. Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D” harfli kutucuğu, yanlış ise “Y” harfli kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere kutu içindeki kavramlardan uygun olanları yazınız.
Cevap:
eşeyli – kromozom – iki – döllenme – mikroskop – hücre – yaraların -organel – ara lamel – hücre bölünmesi – dört – üremeyi – parça değişimi
1. Canlının yaşamsal faaliyet gösteren en küçük yapı birimine hücre denir.
2. Hücrede yaşamsal faaliyetleri gerçekleştiren organel ve yapılar bulunur.
3. Hücrelerin incelenmesi için mikroskop adı verilen araçlar kullanılır.
4. Belli bir olgunluğa ulaşan hücrelerin bölünerek yeni hücreler oluşturmasına hücre bölünmesi denir.
5. Mitoz bölünme sonunda oluşan hücrelerin kromozom sayısı ana hücre ve birbirleri ile aynıdır.
6. Mitoz bölünme; tek hücreli canlılarda üremeyi, çok hücreli canlılarda genellikle büyüme, gelişme ve yaraların iyileşmesini sağlar.
7. Mitoz bölünmede sitoplazma bölünmesi; hayvan hücrelerinde boğumlanma, bitki hücrelerinde ara lamel oluşumu ile gerçekleşir.
8. Mayoz bölünme sadece eşeyli üreyen canlıların eşey ana hücrelerinde gerçekleşir.
9. Mayoz bölünme sonucunda genetik yapısı birbirinden farklı dört yeni hücre oluşur.
10. Yumurta ve sperm hücrelerinin birleşmesine döllenme denir.
1. K ve L hücrelerinin bölünme sonunda sahip oldukları hücre ve kromozom sayısını gösteren grafikler aşağıda verilmiştir.
Bu grafiklere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a – K hücresinin geçirdiği bölünme sayısını ve çeşitlerini yazınız.
Cevap: 3 tane mitoz bölünme geçirmiştir.
b – L hücresinin geçirdiği bölünme sayısını ve çeşidini yazınız.
Cevap: 2 tane mitoz bir tane mayoz bölünme geçirmiştir.
c – Grafiğe göre kromozom sayısı ile bölünme türü arasında ilişki var mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Kromozom sayısı ile bölünme sayısı arasında ilgi yoktur. Bölünme çeşidi ile ilgisi vardır.
2. Aşağıdaki tabloda çok hücreli canlıların sahip olduğu hücre çeşidinin modelleri verilmiştir. Modelleri inceleyerek verilen soruların cevaplarını uygun kutulara yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.
1. Aşağıda K ve L hücrelerine ait hücre bölünmeleri verilmiştir.
Yukarıdaki şekiller dikkate alındığında,
I. Bu bölünme çeşitleri bütün canlılarda üremeyi sağlar.
II. Şekil-1’deki bölünme çeşidi ile bazı canlılarda türün devamlılığı sağlanır.
III. Şekil-2’deki bölünme çeşidi ile farklı özelliklere sahip hücreler meydana gelebilir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
Cevap:
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
2. • 1800’lerden önce Zacarias Janseen, mikroskobu icat etmiştir.
• 1800’lerde teknolojik gelişmelerle birlikte mercekler, daha büyük ve pürüzsüz üretilmeye başlanmıştır.
• 1800’lerden sonra Robert Brown, hücrenin çekirdeğini bulmuştur.
Bu bilgilere göre aşağıdaki yorumlardan hangisi yapılamaz?
Cevap:
A) Elimizdeki mevcut bilgiler gelecekte değişebilir.
B) Bilimsel görüşlerin oluşması uzun yıllar sürebilir.
C) Bir bilim dalındaki ilerleme diğer bilim dallarını da etkilemektedir.
D) Hücre ile ilgili araştırmalar, mümkün olan en gelişmiş seviyeye ulaşmıştır.
3. Aslı, bir insanda bulunan hücreden organizmaya doğru tüm yapıları belirlemiştir. Daha sonra bu yapıları günlük yaşamla ilişkili “sıra-sınıf-koridor-okul” kavramları ile eşleştirip somut hâle getirmeye karar vermiştir. Ardından her sınıf düzeyinin farklı koridorda yer aldığını hayal ederek aşağıdaki görselleri hazırlamıştır.
Buna göre yapılan aşağıdaki yorumlardan hangisine ulaşılamaz?
Cevap:
A) Koridor-okul ilişkisi, “sistem-organizma” ilişkisi ile benzerlik gösterebilir.
B) 7/A, 7/B, 7/C gibi sınıflar “farklı sistem içerisindeki farklı organlar”ı temsil edebilir.
C) 5. sınıflar “dolaşım sistemi”ni, 6. sınıflar “solunum sistemi”ni temsil edebilir.
D) Sıra “hücre”yi, sınıf “doku”yu temsil edebilir.
4. Fen bilimleri dersi öğretmeni, mitoz bölünmenin aşamalarını gösteren bir etkinlik tasarlar ve sonraki ders için öğrencilerinden oyun hamuru, kâğıt ve boya kalemleri getirmelerini ister. Etkinlik günü öğrenciler gruplara ayrılır ve mitoz bölünmenin aşamalarını belirten görseldeki şekilleri yaparlar.
Buna göre görseldeki aşamaların tamamlanması için kullanılacak şekil, aşağıdakilerden hangisi gibi olmalıdır?
Cevap:
5. Aşağıda hücre bölünmesi ve bölünme çeşitleri ile ilgili çeşitli ifadeler verilmiştir. Kutular içerisinde verilen ifadelerden doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” oku seçilerek ilerlendiğinde çıkışa ulaşılacaktır.
Kutulardaki ifadelere cevap vererek diyagramda ilerleyen Ela 4. çıkışa, Kerem 6. çıkışa ulaşmıştır. Buna göre verilen cevaplarla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılamaz?
Cevap:
A) Ela, ifadelerden birine hatalı cevap vermiştir.
B) Kerem, hücre bölünmesinin tanımında hata yapmıştır.
C) Kerem, mayoz bölünmeye ait özelliklerde doğru bilgi vermiştir.
D) Ela, mitoz sonucunda kromozom sayısındaki değişimi bilmektedir.