7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Kişisel Gelişim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35. Cevapları MEB Yayınları
1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İlk okulda arkadaşlarım tarafından dışlandığım bir dönemde evde kalıyor ve okula gitmeyi reddediyordum. Bir hafta okula gitmeyince sınıf öğretmenim Arzu Hanım eve kadar gelmiş ve beni okula gelmeyen ikna ederek arkadaşlık yapacağını söylemişti. Okula gittikten sonra her teneffüs bana eşlik ediyor, sorunlarımı dinliyordu. Öğretmenimin bu ilgisi beni okula bağlamıştı.
2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.
Cevap: Bence hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı olumlu etkiler. Çünkü hayallerimizi gerçekleştirmek başarıya ulaşmaya, daha özgüvenli, daha istekli ve çalışkan bireyler olmamızı sağlar.
A) Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.
Zirai mücadele: Bitkilerin korunmasıyla ilgilenen dal.
Ödün vermemek: Kimseyi dinlememek.
Standart: Belirli bir ölçüde olan.
İlkel: Gelişemeyen, eski.
B) Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Zirai mücadele: Bitki üretimini ve bitkileri koruyan dal.
Ödün vermemek: Prensiplerinden çıkmayan.
Standart: Belirli ölçülerde olan.
İlkel: Kendini geliştiremeyen, geride kalmış.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.
Cevap: Jean’in hayalleri; öğretmeninin, hayalleri hakkında yazdığı yazıya ”F” verip peri masalı demesiyle yıkılmıştır.
2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Bayan Slaton ödün vermeyen, bahane kabul etmeyen ve yüksek standartları olan bir öğretmendir. Öğrencilerine birer yetişkin gibi davranmaktadır.
3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.
Cevap: Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına ”önümüzdeki on yıl içinde ne yapacaksınız?” ödevi vermiştir.
4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bayan Slaton’ın bu davranışını çok zekice buluyorum. Çünkü çocukların hayal dünyasına şahitlik edebilmiş ve doğru yolu göstermiştir.
5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir?
Cevap: Bu cümle bende azim, heyecan, dirayet hissettirerek çabalama arzusu uyandırıyor.
6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Jean, pilot olma serüveninde kadın olmasından dolayı dışlamalar, geri planda bırakılmalar ve psikolojik baskı yaşamış olabilir.
7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.
Cevap: Yaşamımda olanaksız gibi görünen bir şeyi başaran insanlar gördüm. 6 Şubat depreminde enkaz altında kalan kuzenim boynundan aşağı felç kalmıştı. Doktoru düzelmesinin imkansız olduğunu söylese de azmetti ve kendisini zorlayarak hemen hemen her gün fizik tedavi gördü. Şuan kendi işlerini görecek kadar hareket edebiliyor.
Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Gelecekte fen lisesine, oradan Çukurova Üniversitesi Tıp bölümü okumaya ve okulumu bitirince kendi hastanemi açmak istiyorum. Orada kurtulması ve hareket etmesi imkansız denilen insanlara yardım etmek, insanların hayatına dokunmak istiyorum.
Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
A) Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
B) Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.
Cevap: Çocuk duydukları karşısında heyecan ve korkuyla tedirgin olmuş. Hemen hocasına:
– Ama nasıl yaparım ki?, demiş.
– Ben yapacağına inanıyorum rahat ol.
Çocuk eve gidince ailesine durumu anlatmış. Durumdan haberdar olan baba çocuğuna cesaret vererek yapabileceğini söylemiş. O gün sabaha kadar uyuyamayan çocuk sabah korkarak hocasının yanına gitmiş. Turnuva alanına gitmişler. Sahneye çıkan çocuk karşısında kendisi gibi ama sağ kolunu kaybetmiş bir çocukla karşılaşmış. İki gereksinimli çocukta tek hareket biliyormuş. Bir süre sporu yapmaya çalışan çocuklar sonunda sarılarak eksik kollarını tamamlamışlardır.
C) Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız.
Cevap: EKSİK PARÇAMI BULDUM
Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.
Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.
Cevap:
Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap:
Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye edici bir metin yazınız. Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap: Sabah 4.50 alarmıyla uyandım. Hızlıca sabah namazını kıldım ve kızım Zeynep’in kreş için gerekli eşyalarını çantasına hazırladım. Hızlıca bir kahvaltı hazırlayıp eşim Emre’yi ve Zeynep’i uyandırdım. Hep beraber kahvaltı yaptık. Emre kahvaltıyı toplarken Zeynep’i giydirdim ve evden çıktık. Yolda Zeynep’i kreşine bıraktık. Daha sonra Emre’yi de işine bırakıp işe geldim. Bütün gün işle ilgilendikten sonra çıkma saati geldi. Zeynep’i aldıktan sonra eve geçtim ve Zeynep’i uyuttum. Yemek hazırlığına başlarken Emre geldi. Beraber akşam için hazırlık yaptık ve Zeynep’i de uyandırarak yemeğimizi yedik. Yemekten sonra biraz ailecek vakit geçirdik ve uyuduk.
Sevdiğiniz bir şarkının sözlerini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.
Cevap:
Sen bahçesin, ben kasırga
Çiçeklerin kopar burda Yapma Nalan Ben karşının taksisiyim Ömrünün ‘Hay aksi!’siyim Olmaz Nalan