7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 36-37-38-39-40-41 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ne Dinleyelim Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Kişisel Gelişim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41. Cevapları MEB Yayınları
1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.
Cevap:
Bak, ben yara gibiyim
Gönlünde bi’ yara gibiyim
Nalan, sal beni gideyim
Ömründe bi’ kara meleğim Nalan
2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.
Cevap: Dinlediğimiz şarkılar türüne göre duygu ve düşüncelerimizi etkiler. Bize hüznü, neşeyi ve geçmişe özlem duygularını hissettirebilir.
A) Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Kelime veya Kelime Grupları:
Felsefi:
Tahminim: Bizi derin düşüncelere sürükleyen konular
Hakikat:
Tahminim: Doğru olan.
Sadık
Tahminim: Bağlılık, bağlı olan.
Yar
Tahminim: Sevgili.
Filozof
Tahminim: Düşünür kişi.
Şive:
Tahminim: Farklı yörelerin, değişik konuşma biçimleri
Han
Tahminim: Saray.
B) Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap: Müzik insan hayatında büyük bir öneme sahiptir. İnsanları ortak duygularda buluşturur. Aynı zamanda bizi iç dünyamızda derin düşüncelere iter. Hayatı felsefi bir sorguya almamıza neden olur. Kiminde aşktan, yardan bahseder. Kiminde sadakatten, sevinçten, dostluktan ve hüzünden bahseder. Ama hakikat odur ki müzik bütün insanlığa hitap eder.
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız.
Cevap: Müziğin evrenselliğinden bahsedilmektedir.
2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız.
Cevap: İnsanların coşkusundan, hüznünü, mutluluğun ve her duygusunu anlatır.
3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır?
Cevap: Farklı toplumların müziklerinin ortak yönü duygulardır.
4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Klasik batı müziğini sever. Ayrıca pop ve sahne müziğine hayranlık duyar. Meksika ve Amerika müziğini ve Akdeniz kültürünün müziklerinden ve Anadolu müziğinden hoşlanır.
5. Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Ben de yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıyorum. Çünkü müzik bütün toplumlara hitap eden, duygularımızı yansıtan evrensel bir derdir.
6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Felsefi yönlerinin incelenmesi gerektiğini düşünüyor. Müziğinde bir dünya görüşünü anlattığını düşünüyor.
7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Her güzelliğin bir zorluğu olduğunu anlıyorum. Bir başarıda bile sonuca varana kadar zorluklar yaşarız.
8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Aşık Veysel’in derin manalar taşıyan dizeleri bende hem hüznü, hem sevincini, hem de kültürümüzün derinliğinin güzelliği duygularını çağrıştırıyor.
9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?
Cevap: Kültürümüzün zenginliğini bilmeleri için bu türküleri öğrenmeleri gerekir.
A) Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.
Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.
Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım?
Cevap: Konuşmama sevgili öğretmenlerim ve değerli arkadaşlarım hitabı ile başlayacağım.
Konuşmamın içeriğinde neler olacak?
Cevap: Hayatımız boyunca başımıza gelen sorunmuş gibi görünen olaylardan dersler çıkarıp kendimize tecrübe kazanmış gibi davranmamız gerektiği ile ilgili olacaktır.
Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım?
Cevap: Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi etkili bir şekilde, akıcı bir üslupla kullanacağım.
Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim?
Cevap: Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. Anlatacaklarım bu kadardı. Sorularınız varsa alabilirim.
B) Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz.
A) Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dinlediğim metinin başlık ve içeriğinin uyumlu olduğunu düşünüyorum. Başlığı ”Ne Dinleyelim?” olan metinin içeriğinde müzik ve türlerinden bahsediliyor.
B) Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.
Cevap:
“Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız.
Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap:
Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.
A) Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1. “Pişmanlık duymak” anlamındaki deyim: dizini dövmek
2. “Aklı ve muhakemesi yerinde olmak, kendinin ve çevresinin bilincine varmak” anlamlarındaki deyim: kendini bilmek
3. “Başkasına zararı dokunacak bir davranışı yapmadan önce iyi düşün, kendi kendini eleştir.” anlamındaki atasözü: İğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır.
4. “Pek çok işe yarayan, her sıkıntıyı gideren” anlamındaki deyim: bin derde deva
5. “Daha önce iyi bir durumda olan kişi bu konumunu kaybettiğinde uygun olmayan, yersiz davranışlarda bulunur.” anlamındaki atasözü: Zürefanın düşkünü, beyaz giyer kış günü.
6. “Bir başarı, bir mutluluk başkası için istendiğinde söylenen bir söz” anlamındaki deyim: darısı başına
7. “Önceden tasarlanan bir iş umulduğu gibi sonuçlanmaz, düşünüldüğü gibi olmaz.” anlamındaki atasözü: Evdeki hesap çarşıya uymaz.
B) Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Türk bayrağının rengi şehitlerimizin kanını sembollerinden ay İslam’ı, yıldız ise Türklüğü sembolize eder.
Çok teşekkürler ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ sizin sayenizde çok güzel notlar aldım
Bence çok güzel bir site anlamadığın soruların ilacı remsen ya