7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 88-89-90-91-92 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Güzel Kitap Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Okuma Kültürü 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları Özgün Yayıncılık
Stehpen King (Sitefın King), kitap hakkında “Kitap, eşi benzeri olmayan, taşınabilir sihirdir.” demektedir. Peki, kitap sizin için ne ifade etmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Kitap benim için bir sırdaş, akıl hocası ve bilgi hazinesidir.
Aşağıdaki kelime müzesinde şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin neler olduğunu bulup boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirin birinci bölümünde kitabın hangi işlevi üzerinde durulmaktadır?
Cevap: Kitabın aklı geliştirdiğinden bahsedilmektedir.
2. “Senden gelir ruha derman” dizesi ile ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Bu dizeyle kitapların ruha ilaç olduğu anlatılmak istenmiştir.
3. “Işık ver de çıram yansın” dizesinde kitabın hangi özelliğine değinilmiştir?
Cevap: Kitabın içimizdeki gücü geliştirip, ortaya çıkardığına değinilmiştir.
4. “Senin için yoktur farklı / Güçlü, güçsüz, haksız, haklı” dizeleri ile şairin vurgulamak istediği nedir?
Cevap: Şairin vurgulamak istediği, kitapların insanları ayırmadığıdır.
5. Kitabın sizin için önemi ile şaire göre önemini karşılaştırınız.
Cevap: Şaire göre kitabın önemi, insanlara yol göstermesi ve içlerindeki cehreyi ortaya çıkarmasıdır. Benim için kitabın önemi de şairle benzerdir.
6. Kitapsız bir hayatın nasıl olacağı ile ilgili görüşlerinizi nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Kitapsız bir hayat ışıksız, bilgisiz, geri olurdu.
Şiirin ana duygusunu yazınız.
Cevap: Kitap sevgisi ve faydaları.
Yukarıdaki paragrafta “öyküleyici, tartışmacı, betimleyici, açıklayıcı” anlatım biçimlerinden hangisi kullanılmıştır? Aşağıya boş alana gerekçesiyle birlikte yazınız.
Cevap: Paragrafta günümüz yazarlarının sözcükleri derinleştiremediği, zenginleştiremediği anlatıldığı için tartışmacı anlatım kullanılmıştır.
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirde geçen “hayalet, rüya, hicran, kuyu” kelimelerinin her biri ile aşağıdaki örnekleri inceleyerek siz de sanatlı ifadeler oluşturunuz.
Cevap:
İçimdeki hicran bütün semayı kaplayacak kadar büyüktü. (Abartma)
→ Annemi dünyalar kadar seviyorum. (Abartma)
O viran kuyu bana “Yüzüğü at.” diye haykırdı. (Konuşturma)
→ Sakalları öyle kabarmıştı ki yıkanmak için yalvarıyor gibiydi. (Konuşturma)
Rüyalar benimle geçmişin sırlarını paylaştı. (Kişileştirme)
→ Pembe çantam onu almadım diye hüzünle bakar gibiydi. (Kişileştirme)
Bir hayalet gibiydi, adı vardı ancak kendisi yoktu. (Zıtlık)
→ Hava soğuk ama güneşli. (Zıtlık)
Aşağıdaki cümleleri ve bu cümlelere yöneltilen soruları inceleyiniz.
Etkinlikte sorulan soruları cevaplayarak cümlelerdeki zarfların türünü belirleyiniz. Tabloya örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1. Elindeki çiçeği sevgiyle kokladı. (Nasıl kokladı?)
→ Sevgiyle kokladı.
2. Durmadan dışarı çıkıp içeri giriyordu. (Nereye çıkıp nereye giriyordu?)
→ Dışarı çıkıp içeri giriyordu.
3. Eşyalarını dün gönderdim, bugün kargon gelir. (Ne zaman gönderdim, ne zaman gelir?
→ Dün gönderdim, bugün gelir.
4. Bu yıl çok yoruldu çocuklar. (Ne kadar yoruldu?)
→ Çok yoruldu.
5. Biz sizi orada nasıl bulacağız? (Nasıl bulacağız?)
→ Nasıl
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirden ve aşağıdaki görselden yola çıkarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazmaya başlamadan önce zaman, mekân, şahıs ve varlık unsurlarını belirleyiniz. Serim, düğüm, çözüm bölümlerinde neler anlatacağınızı planlayınız. Hikâyenizde 5. etkinlikte oluşturduğunuz cümlelere yer verebilirsiniz.
Hikâyenizi yazarken yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya çalışınız.
Yazımını karıştırdığınız kelimelere yazım kılavuzundan bakmayı unutmayınız.
Cevap:
Cumhuriyet Lisesi’nin son sınıf öğrencilerinden Cem, Recep, Furkan, Reyzan, Sefa, Yunus ve Mahmut isimli 7 genç okulda vedalaştıktan sonra iki haftalık sömestr tatiline girdiler. Tatilin ikinci gecesi hepsinin uyuduğu gece enteresan bir şeyler oldu. Hepsi rüyasında uzun boylu, beyaz elbiseli ve sarı saçlı bir prensesin kendisiyle sohbet ettiğini ve okulun hemen arkasındaki kuyudan gelip kendisini kurtarmasını istemiştir. Ne olduğundan bi’haber olan bu yedi genç rüyaya aldırış etmemişler ve sabah uyandıklarında normal gündelik işlerini yapmışlar.
Hepsi öğleden sonra gündelik işlerini yaparken okulun yanından geçerken “Geçerken bir uğrayayım, acaba ne var orada?” düşüncesiyle sırasıyla kuyuya gitmişler. İlk başta Cem ekmek almaya giderken yolunun üstünde kuyuya gitmiş ve telefonunun fenerini açarak içine bakmış. Fenerle kuyunun içine bakarken aniden Furkan gelmiş ve ona sormuş.
—Cem, ne yapıyorsun kuyunun başında?
Cem, Furkan’ı duyunca irkilmiş ve az daha telefonu düşürecekken doğrulup Furkan’a cevap verecekken Sefa ve Yunus gelmiş. Onlarda arkadaşlarına burada ne yaptığını sormuş. Herkes birbirine dün gece gördüğü rüyayı anlatmış ve hepsi aynı rüyayı gördüğünü fark edince şok olmuşlar. Herkes birbirine bunun nasıl olduğunu soracakken Mahmut ve Recep’te gelmiş. Onlarda durumu anlayınca hepsi şok olmuşlar ve birazda korkmuşlar.
Gençler bu durumu çözemeyince herkes bu olaydan biraz korktuğu için anlaşıp evlerine gitmişler ve bir daha bu durumu birbirleriyle konuşmayarak tatili atlatmışlar.
MEB Kültür Yayınları’nın genel ağ adresinde (https://mebyayinlari.meb.gov.tr/#/) kayıtlı bulunan e-kitaplardan ilginizi çeken bir tanesini inceleyiniz. E-kitap okumanın okuyucuya sağladığı kolaylıkları defterinize not alınız.
E-kitap kullanımının okuma alışkanlığı üzerine etkilerini araştırınız. Araştırmanız esnasında defterinize notlar alınız.
Cevap: E-kitap kullanımı okuma alışkanlığını arttırmaktadır. Çünkü e-kitaplar kolay taşınabilir, hızlı erişim, kitap yaprağının zarar görme ihtimalinin bulunmadığı özelliklerine sahiptir.