7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 98-99-100-101 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Yapay Zekâ Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Bilim Ve Teknoloji 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları
1. Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kimi kaynaklara göre ilk bilgisayar olarak abaküsler gösterilir. Fakat bizim kabul ettiğimiz modern bilgisayarlar 1950’lerde geliştirildi. 1950 yıllarında çok karmaşık şekilde kullanılabilen daha çok ışıklı bir makineydi. Günümüzde ise fare, klavye, kamera, mikrofon ve kulaklık gibi ekstra özellikleri bulunan çok amaçlı bir cihaza dönüşmüştür.
2. Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Günlük yaşamımda bilgisayarı ödevlerimi yapmak için ve bazen de oyun oynamak için kullanıyorum. Bunlar günlük 1 saati aşmıyor.
Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Kelime veya Kelime Grubu: Söz gelimi
Tahminim: Lafın gelişi
Kelime veya Kelime Grubu: Kontrol
Tahminim: Bir şeyi yönlendirmek, yönetmek
Kelime veya Kelime Grubu: Kapasite
Tahminim: Bir şeyi alma yeri, anlama potansiyeli
Kelime veya Kelime Grubu: Sıfat
Tahminim: Nitelik, özellik
A) Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: 50 yıl önce bir kaç sayıyı toplamaktan başka bir şey yapamayan bilgisayarların şimdi saniyede milyonlarca farklı işlem yaptığını bunların sonucunu görüntü ve seslerle aktarabilen makinelere dönüştüğünü anlatmıştır.
2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.
Cevap: Çünkü zeka kedini geliştirebilen ve karar veren şeyler için söylenen bir sıfattır ancak bizler bilgisayarı yönettiğimiz için zeki olarak nitelendiremiyoruz.
3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.
Cevap: Yapay zekanın gelişimi için bilgisayarı eğitmeyi düşünüyorlar. Bilgisayara araba resimlerini tekerlekleri, öğretmeye çalışarak bunu yapıyorlar.
4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözden bir şeyi nasıl yapacağımızı bilmeyi anlamak, öğrenme yollarını bilmek ve bunları uygulamak gibi şeyleri çağrıştırıyor.
5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: İnsanlar bilgisayarların kendi bağımsızlığını ilan edeceğini ve onların sonunu getireceğini düşünüyorlar. Ben buna katılmıyorum çünkü ne kadar ileri teknolojilere sahip olsak da bilgisayarlar bizim kontrolümüzde olacaklardır.
B) Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Sayısal verilerden yararlanma ve örneklerden faydalanma gibi düşünceyi geliştirme yollarına başvurulmuştur.
Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.
Cevap: Teknoloji bugün hayatımıza bir çok kolaylık sunan ve her geçen gün kendini yenileyip geliştiren bir boyuttadır. Artık çok özlediğimiz ama bizlere çok uzak olan insanlar bir telefonla yakınımızdaymış gibi hissedilebiliyor. Aynı zamanda bilgiye daha kapsamlı ve birden fazla kaynaktan ulaşabiliyoruz. Eğitim alanında bize bir çok kolaylık sağlayan teknolojinin sınırlarının ötesinde daha iyi imkanlara yol açabileceğini düşünüyor ve bunu savunuyorum.
Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.
Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
Bugün günlerden pazar ve ben kendimi çok stresli hissediyorum. Çünkü öğretmenimin verdiği bütün ödevleri son güne bıraktım. Ben kara kara kara ne yağacağımı düşünürken birden arkadaşım Robox’un geldiğini duydum:
-”Hey! Merhaba Can seninle oyun oynamaya geldim. ” diye seslenmiş. Can üzülerek:
-”Hoş geldin Robox, Seninle oyun oynamayı çok isterdim ama maalesef bütün ödevlerimi son güne bıraktım ve nasıl altından kalkacağımı bilmiyorum.” demiş. Robox arkadaşına gülmüş ve:
-”Üzülme akıllım, şimdi seninle bütün ödevlerini bitirir ve vaktimiz kalırsa oyun oynarız.” demiş. Bunu duyan Can’ın gözleri parlamış ve oturup ödevlerini yapmaya başlamışlar. Canın araştırması gereken bütün konulara Robox saniyesinde cevap vermiş. İki saat içerisinde bütün ödevleri bitirmişler ve ardından keyifle oyun oynamışlar.
A) Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.
B) Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap:
Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.
Cevap:
Sevgi ile açılır bütün kapılar
Sevgi olmazsa yıkılır kapı duvar
İnsan sevmeli her şeyi
Sevgi ile birleşmeli dünyanın gerçeği